본문 바로가기
토플/라이팅독립형

토플 라이팅 독립형 6. (TOEFL Writing)

by 욕심쟁이77 2020. 2. 11.
728x90

Grading encourages students to learn.
성적 평가가 학생들을 배우도록 장려한다.

 

agree

1. student achievement stimulated by having grades as an outside incentive

- even if students are not interested in a subject, they will study to get good grades

- e.g. I don't like chemistry, but I know I would be graded, so I studied and actually learned a lot

2. provides students w/ concrete evidence of their scholarly progress

- if there were no grades, students would not know how to measure their performance

- e.g. alternative school with no grades: poor on a college entrance exam

Some people think that grades are an impediment to optimal student performance. However, in my opinion, the grading system is an essential factor in encouraging students to learn, because grades provide external motivation for students to achieve, and give students concrete evidence of their academic progress.

일부 사람들은 성적이 최적의 학생 성적에 방해물이 된다고 생각한다. 그러나, 내 생각에, 평가 시스템은 학생이 배우도록 장려하는데 필수적 요인이다. 그 이유는 성적이 학생이 달성할 외적 동기부여를 해주며, 학생에게 학업 성취도에 대한 구체적 증거를 제공한다.

To begin with, student achievement is stimulated by having grades as an outside incentive. To put it frankly, many students are not particularly interested in certain subjects or classes, so students are not likely to be inspired to learn unless they are graded on their performance. In other words, students will often study in order to get a good grade even if they aren't terribly fond of the subject they are required to learn. For example, I really disliked my chemistry class in high school. I simply didn't have much interest in the subject and didn't think knowledge of it would help me in my future. However, I wanted to get a good grade, so I studied hard. In hindsight, I actually learned a lot. I would not have studied much if I knew I was not getting a grade.

우선, 성적을 외부적 보상으로 가짐으로써 학생 성취도가 자극된다. 솔직히, 많은 학생들은 특정 과목이나 수업에 관심이 없으므로, 그들의 성적에 대해 평가 받지 않는 한 그것들을 공부하도록 자극 받을 가망이 없다. 즉, 학생들은 그들이 배워야 할 과목을 몹시 좋아하지 않더라도 좋은 성적을 받기 위해서 그 과목을 공부하는 경우가 종종 있다. 예를 들어, 나는 고등학생 때 화학 수업을 정말 싫어했다. 나는 그저 그 과목에 흥미가 없었고, 그 과목에 대한 지식이 내 미래에 도움을 주리라고 생각하지 않았다. 그러나, 나는 좋은 성적을 받고 싶었기 때문에, 공부는 열심히 했다. 나중에 돌이켜 생각해보면, 나는 정말 많이 배웠다. 만약 내가 성적을 받지 않는다는 것을 알고 있었더라면 나는 열심히 공부하지 않았을 것이다.

On top of that, grading provides students with concrete evidence of their scholarly progress. Without grades, students would not know how to measure their performance in school. As a result, they would not have any idea of where they stood in relation to other students. For instance, I once read an article about an alternative school that decided to stop giving grades. The school thought that students would actually learn more because they would not be worried about their grades. Consequently, the students went to classes and eventually graduated thinking they had learned everything they needed to know. Unfortunately, the test scores on the college entrance exams for that school's graduates were very low. If they had been tested and graded regularly, they would have known what their level was in relation to others.

게다가, 성적 평가는 학생들에게 학업적 발전에 대한 구체적인 증거를 제공한다. 성적 없이는, 학생들은 학교에서 그들의 수행을 어떻게 측정해야 할지 모를 것이다. 결과적으로, 그들은 다른 학생들에 비해 그들이 어느 위치인지 알 수 없을 것이다. 예를 들어, 나는 예전에 성적을 주는 것을 중단한 대안 학교에 대한 기사를 읽었다. 그 학교는 학생들이 성적에 대하여 걱정하지 않을 것이므로 더 많이 배우게 될 것이라고 생각했다. 결과적으로, 학생들은 수업에 참여했고 결국 그들이 필요한 모든 것을 배웠다고 생각하며 졸업했다. 불행하게도, 이 학교 졸업생들의 대학 입학 시험 점수는 매우 낮았다. 만약 그들이 정기적으로 시험을 보고 성적을 받았다면, 그들은 다른 학생들에 비해 자신이 어느 정도 수준이지를 알 수 있었을 것이다.

To sum up, grades encourage learning because they provide an extrinsic impetus for achievement and give students a tangible clue about their scholastic advancement. In this regard, I agree with the notion that grades encourage students to learn.

요약하자면, 성적은 성취에 대한 외부적 자극을 제공하고, 학생들에게 학업적 진보에 대한 눈에 보이는 단서를 제공하므로 배움을 장려한다. 이러한 점에서, 나는 성적이 학생들이 배우도록 장려한다는 생각에 동의한다.

source: 해커스토플

728x90
반응형